Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Malinowski, PKP Intercity: Otworzyliśmy drogę dla konkurencji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
08-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
08-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

– Nie teoretyzujemy na temat konkurencji, ale realnie otworzyliśmy dla niej drogę – powiedział podczas Kongresu Kolejowego prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. Podkreślił jednak, że konkurencja musi się odbywać na uczciwych, przejrzystych zasadach.

– Obecny zarząd PKP Intercity, jako pierwszy zarząd, od kwietnia 2024 roku nie składał wniosku do prezesa Urzędu Transportu Kolejowego o badanie równowagi ekonomicznej. W ten sposób otworzyliśmy drogę dla konkurencji – stwierdził Janusz Malinowski. To, jego zdaniem potwierdza, że przewoźnik nie poprzestaje na rozmowach o konkurencji, lecz tworzy realne warunki dla jej funkcjonowania w segmencie przewozów dalekobieżnych.

– Konkurencja powinna prowadzić do poprawy oferty, poprawy jakości, poprawy efektywności działania przewoźników – zauważył prezes Intercity. – Tylko musi być ona uczciwa i odbywać się na przejrzystych zasadach – podkreślił. Zaznaczył przy tym, że ma wątpliwości co do przejrzystości przydzielania tras, zwłaszcza na linii Kraków – Warszawa.

– Linia numer osiem jest w modernizacji, brakuje tam przepustowości i uważamy, że przydział tras nie odbył się zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury o udostępnianiu sieci kolejowej, jak również zostały naruszone zasady, które znajdują się w regulaminie sieci PKP PLK – ocenił. – I w tej kwestii złożymy skargę do prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – zapowiedział.

Jednocześnie poinformował, że Intercity szykuje program lojalnościowy, ma on być uruchomiony w kwietniu 2026 roku. – Pasażer podróżujący pociągami Intercity będzie otrzymywał za swoje podróże punkty, które będzie mógł zamieniać na kolejne bilety – ujawnił przedstawiciel przewoźnika.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Intercity tłumaczy, dlaczego kupiło niemieckie wagony

Tabor i technika

PKP Intercity tłumaczy, dlaczego kupiło niemieckie wagony

Łukasz Malinowski, wsp. Jakub Rosler 05 grudnia 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Intercity tłumaczy, dlaczego kupiło niemieckie wagony

Tabor i technika

PKP Intercity tłumaczy, dlaczego kupiło niemieckie wagony

Łukasz Malinowski, wsp. Jakub Rosler 05 grudnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij